Bezoekje aan de dierentuin - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu Bezoekje aan de dierentuin - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu

Bezoekje aan de dierentuin

Door: luciainfinland

Blijf op de hoogte en volg Lucia

12 Februari 2012 | Finland, Helsinki

Bezoekje aan de dierentuin? Ja, inderdaad. Gisteren ben ik met een paar vrienden naar de dierentuin in Helsinki geweest. Maar zijn er dan wel dieren? Ja zeker die zijn er. Maar de echt reden dat we in de dierentuin was omdat er een ijssculpturen wedstrijd werdt gehouden. Die is vorig weekend begonnen en vandaag wordt de winnaar bekend gemaakt. Ongeveer 19 landen doen mee en presenteren hun ijssculptuur. Nederland deed ook mee. En naast het feit dat we konden genieten van die prachtige ijssculpturen, konden we ook nog eens de dierentuin bezoeken! De dieren waren gewoon buiten, de meesten in ieder geval. Er waren weleens hokken of gedeelten waar geen dier te bekennen was, maar wat wil je ook als er een dik pak sneeuw ligt en het vriest. Dan zit ik liever ook niet buiten. Maar leeuwen, kamelen, apen, tijgers, geiten en noem maar op die waren er. Er was ook een subtropisch gedeelte met voornamelijk vogels, slangen, krokodillen, apen, schildpadden en insecten.
Tussendoor zijn we even een restaurant ingegaan voor een opwarmertje. Ik kon mijn voeten gewoon niet meer voelen, zo koud was het

De ijsculpturen werden niet alleen gepresenteerd in de dierentuin, maar er was ook een gedeelte waar ze nog bezig waren met het maken van de sculpturen. Dat was erg interessant om te zien. Het is zo knap hoe ze dat doen, vooral de details in de sculpturen en dat je die dan ook nog kunt zien.

Later op de dag toen het donker begon te worden, werden de ijssculpturen verlicht en dat was erg mooi om te zien.

'sAvonds was er een welkomstfeestje in een gebouw vlakbij de onze, georganiseerd door het welkomstcommittee. We zijn hier al dik een maand en dan hebben we nog een welkomstfeest. Nou ja, we zijn er maar heen gegaan, maar ik vond het helemaal niks. Dus zijn we naar een paar vrienden gegaan voor een paar drankjes.

Deze week was een hele lange en zware week voor mij. Veel opdrachten doen, presentaties en lange dagen. Dinsdag en woensdag had ik van 9 of 10 in de ochtend tot 8 uur in de avond. Vrijdag had ik een verjaardagsfeestje van een vriend van mij. Hartstikke leuk, maar we zijn niet wezen stappen want het was al laat genoeg.

Vandaag heb ik mezelf voorgenomen om maar even een pyama dag in te lassen. Heerlijk. Nou ja, dat kan dan niet de hele dag want vanmiddag spreek ik m'n ouders en vanavond zou ik bij een vriend eten.

Ik heb zelfs al een paar cijfers binnen gekregen van Fins. Over het algemeen goede resultaten, op 1 quiz na. Maar het is van fins en dat is een moeilijke taal.

Ik zal zo even mijn was ophalen, dat hangt ook al een hele dag in het drooghok. Zal nu vast wel droog zijn neem ik aan. Vandaag even lekker niksen, een paar dingetjes voor school misschien maar ik ga het vandaag lekker rustig aan doen. Heerlijk!

  • 15 Februari 2012 - 10:13

    Hinke:

    Heey meid!
    Wat leuk om al die verslagen van je te lezen! hou het soms niet meer bij hahah! maar mooie en leuke fotos heb je gemaakt! Zo te zien heb je het daar wel naar je zin! Nou veel plezier en succes daar! Liefs Hinke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

My stay in Finland...

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2012

Terugreis

04 Mei 2012

Vappu!

31 Maart 2012

Stockholm, St. Patrick's Day, Intensive week

03 Maart 2012

Vakantie!!!

16 Februari 2012

Auw!
Lucia

Hallo allemaal! Ik zit momenteel in Helsinki, Finland voor mijn studie. Op deze manier wil ik jullie graag laten weten hoe het met mij gaat en wat ik allemaal meemaak. Bovendien wil ik jullie laten zien hoe Finland eruit ziet, want het is een fantastisch land!

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 13659

Voorgaande reizen:

09 Januari 2012 - 19 Mei 2012

My stay in Finland...

Landen bezocht: