Eerste (echte) dag in Helsinki, Finland - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu Eerste (echte) dag in Helsinki, Finland - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu

Eerste (echte) dag in Helsinki, Finland

Door: luciainfinland

Blijf op de hoogte en volg Lucia

10 Januari 2012 | Finland, Helsinki

Dit wordt dan mijn eerste reisverslag vanuit Finland. Ik zal even in het kort vertellen wat ik hier doe. Studeren voor International Tourism Management, oftewel gewoon verdergaan met de studie die ik nu doe maar dan in het buitenland.

Ik kwam gisteren om ongeveer 5 uur, lokale tijd, aan op Helsinki-Vantaa Airport. En... het was pikkedonker! Echt donker! Ik vertrok toen het licht was, ongeveer 2.5 uurtjes vliegen naar Helsinki en het is donker! Dat was puntje 1 om aan te wennen. Nou het gebruikelijke volgde, uitstappen, bagage ophalen en naar de arrival terminal gaan. Daar werd ik opgehaald door ESN, een organisatie van de school waar ik dus ga studeren. Eén van de studenten tutoren heeft mij en nog een paar medestudenten naar mijn kamer gebracht. Het is eigenlijk best een mooi appartement en schoon ook, heel belangrijk. De mensen zijn hier ook erg aardig heb ik wel gemerkt.

Nou na uitgepakt te hebben, boodschappen te hebben gedaan met een medestudent en te hebben gegeten, ben ik maar op bed gegaan. Het was per slot van rekening een vermoeiende dag geweest.

Vandaag moest ik het één en ander regelen voor mijn verblijf. Onder andere het regelen van een reis kaart waarmee ik onbeperkt in Helsinki kan reizen in de periode dat ik hier ben. Heb een uurtje geleden ongeveer wat gegeten bij wat mensen die ik heb leren kennen. Super gezellig!

Morgen begint dan het echte werk, de introductie week. Moet om 10 uur beginnen, dus ik me nog even een keertje omdraaien voor ik weg moet.

Hopelijk kan ik deze week nog een keertje verslag uitbrengen van my life in Finland, en misschien met wat foto's erbij. Had er deze dag niet echt de tijd voor om dat te doen.

Mensen ik zou zeggen lekker slapen, want dat ga ik zometeen ook doen!

  • 10 Januari 2012 - 20:03

    Hinke:

    Leuk verslagje Luus! Zo blijven we mooi op de hoogte, haha!

  • 10 Januari 2012 - 23:10

    Miranda! :

    He Luus!

    Leuk om zo te lezen hoe het met je gaat daaro tussen die finnen! Ik ga een trouwe volger worden van jou verhaaltjes! :)
    Veel plezier morgen op introductieweek!
    Kus!

  • 11 Januari 2012 - 08:22

    Juanita:

    Leuk Luus!
    Goed om te horen dat je leuke medestudenten hebt, veel plezier in de introweek! Kan je eindelijk eens een xtje later je bed uit :P.

  • 11 Januari 2012 - 10:26

    Hester:

    He Lucia!

    Nice dat je dit even bijhoud! Haha je moet maar een zonnebankje opzoeken, straks kom je nog depresief terug vanuit Finland door lichtgebrek (zou mij overkomen wss). Maar ben erg benieuwd hoe het schoolsysteem er in Finland uit ziet en ben ook erg benieuwd naar je foto's!

    Menestys ja seuraava blogi!

    RakkausHester

  • 11 Januari 2012 - 10:51

    Jildau:

    Heey Luus,

    Super leuk dat je dit blog hebt opgezet. Ben blij dat je het er nu al zo leuk hebt. We gaan je volgen!

    Liefs Jildau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

My stay in Finland...

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2012

Terugreis

04 Mei 2012

Vappu!

31 Maart 2012

Stockholm, St. Patrick's Day, Intensive week

03 Maart 2012

Vakantie!!!

16 Februari 2012

Auw!
Lucia

Hallo allemaal! Ik zit momenteel in Helsinki, Finland voor mijn studie. Op deze manier wil ik jullie graag laten weten hoe het met mij gaat en wat ik allemaal meemaak. Bovendien wil ik jullie laten zien hoe Finland eruit ziet, want het is een fantastisch land!

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 13678

Voorgaande reizen:

09 Januari 2012 - 19 Mei 2012

My stay in Finland...

Landen bezocht: