Introweek - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu Introweek - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu

Introweek

Door: luciainfinland

Blijf op de hoogte en volg Lucia

12 Januari 2012 | Finland, Helsinki

Ik denk ik moet vandaag maar weer even updaten, want het is alweer 2 dagen geleden dat ik wat van me heb laten horen. Het is ook erg druk momenteel met de introductie week en alles eromheen, allemaal nieuwe indrukken, het weer, de taal, de school, het reizen, en noem maar op.

Mijn kamergenootjes zijn nog niet gekomen, maar die komen pas zaterdag dus tot die tijd blijf lekker omhangen bij twee meiden die ik heb leren kennen deze dagen. Natuurlijk heb ik wel meer mensen leren kennen, allemaaal uitwisselingsstudenten. Hartstikke leuk natuurlijk!

Gisteren was het een lange en drukke dag voor ons. Het was de eerste introductie dag op de Pasila campus, dat is met de trein te bereiken in ongeveer 10, maximaal 15 minuten. Dus dat ik goed te doen. We hadden wat informatie dingetjes en later kregen we een guided tour door de school. Deze toer werd begeleid door studenten van de school en we gingen in kleine groepjes alle belangrijke dingen bijlangs. Buiten een guided tour en natuurlijk lunch. Het vreemde is dat ze in Finland 2x op een dag warm eten, lunch en diner. Je betaald op school met een soort van sleutel waar je geld op hebt staan en het lijkt een beetje op een kantine in Amerika, maar dan gezonder want ze hebben nog een salade bar bij ons op de campussen.

Na de lunch hadden een toer door de Haaga campus en vervolgens gingen we het centrum van Helsinki in. Momenteel zijn er verkiezingen in Filand en we zagen in het centrum van Helsinki zagen we allemaal standjes staan met verschillende partijen die zichzelf gingen promoten. Ze haddden daar een soort van erwtensoep (snert), maar dan de Finse versie. Best lekker, vooral als het koud is want dat is het zeker. Al viel het vandaag eigenlijk wel mee.

Tijdens de toer gingen we ook naar de grote winkelcentra, één daarvan is vrij bekend namelijk Kamppi.
Hier werd een dans opgevoerd waarbij steeds meer mensen mee gaan dansen, weet zo even de naam er niet van. Dat was zooo grappig en leuk om te zien. Een vriendin van mij heeft een filmpje gemaakt die ze later naar me toe zal sturen en dan zal ik die op deze blog zetten.

Na nog even met alle uitwisselingsstudenten een biertje te hebben gedronken in een café ben ik met wat vrienden teruggegaan naar ons appartement. Daar heb ik lekker gegeten met vrienden en ben die avond maar vroeg op bed gegaan, want ik was verschrikkelijk moe. Bovendien moesten we vanochtend al vrij vroeg beginnen, om half 9! En het weer, alle informatie die je krijgt en het weinige daglicht hier maakt dat je héél erg moe wordt de eerste paar weken.

Vandaag hadden we gewoon wat hoorcolleges over Finland en de cultuur. Maar ook belangrijke dingen over onze modules, hoe je je in kunt schrijven,hoe intranet werkt, de learning agreement (belangrijk document voor mijn school in Nederland), etc. Het was erg interessant.

Nog iets belangrijks, ik heb eindelijk een Lidl gevonden! Alles is hier zó verschrikkelijk duur. Gewoon groente, fruit, melk, brood alles. Ook bier. Ik hoorde van mijn tutor dat Helsinki de op 2 na duurste hoofdstad van de wereld is! Maar ja, het went en ik moet het er maar mee doen. Het eten is verder goed hier en de mensen zijn super aardig.

Morgen is de laatste dag van de introductie week en 's avonds hebben we een groot feest voor alle uitwisselingsstudenten. Zaterdag had ik al wat dingetjes gepland om met vrienden Helsinki te verkennen en ons te gedragen als toeristen (veel foto's maken dus). Foto's maken ben ik nog niet echt aan toegekomen, maar voor deze keer heb ik wél een foto voor jullie allemaal.

Eigenlijk moet ik een nieuwe camera hebben, want deze werkt niet meer zo goed. Maar het is hier veels te duur om er één te kopen, dus misschien dat ik er één in estland of litouwen koop, want daar ga ik hopelijk eind januari heen met een tripje van school. Maar doet het nog wel eventjes, voor nu!



  • 12 Januari 2012 - 20:43

    Jildau:

    Leuk verhaal Luus. Het ziet er inderdaad nogal donker uit daar op de foto's :P. Mooi dat je er zoveel leuke mensen ontmoet. xx

  • 16 Januari 2012 - 08:09

    Esther Staal:

    Leeuk om te lezen Lucia!! Ben erg benieuwd naar je volgende verhaal! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

My stay in Finland...

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2012

Terugreis

04 Mei 2012

Vappu!

31 Maart 2012

Stockholm, St. Patrick's Day, Intensive week

03 Maart 2012

Vakantie!!!

16 Februari 2012

Auw!
Lucia

Hallo allemaal! Ik zit momenteel in Helsinki, Finland voor mijn studie. Op deze manier wil ik jullie graag laten weten hoe het met mij gaat en wat ik allemaal meemaak. Bovendien wil ik jullie laten zien hoe Finland eruit ziet, want het is een fantastisch land!

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 13678

Voorgaande reizen:

09 Januari 2012 - 19 Mei 2012

My stay in Finland...

Landen bezocht: