Druk druk druk - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: luciainfinland

Blijf op de hoogte en volg Lucia

18 Januari 2012 | Finland, Helsinki

Het begint nu druk te worden met al het schoolwerk. Had gisteren voor het eerst Fins en dat is echt hartstikke leuk. Het is alleen een beetje een vreemde taal, dus met de uitspraak en de klanken moet ik nog oefenen. Heb morgen weer fins. Had gister middag een course tour operating en ik vond het zo leuk! Heb over 2 weken een toets daarvan dus moet snel aan de bak!

Heb verder niet echt veel gedaan, aangezien school vrij veel tijd in beslag neemt momenteel.

Onze koelkast in ons appartement was kapot, dus hebben we HOAS (dat is de organisatie die verantwoordelijk is voor de accommodatie van de uitwisselingsstudenten) ingelicht met het urgente bericht dat deze snel gemaakt moest worden. Nou was er dus gisteren blijkbaar een monteur langs geweest om er naar te kijken, en die heeft een briefje achtergelaten op de koelkast, maar.... in het Fins! Ja, dat begrijpen we natuurlijk niet. Gelukkig kwamen ze vandaag weer langs en nu is het gemaakt, wat echt zoveel beter is want ik moest vanochtend een kwart pak melk weggooien want het was bedorven.

Ik ga over ongeveer 2 weken naar Estland en Letland met een tripje van school voor 3 dagen, dus daar kijk ik echt naar uit. Het schijnt heel goedkoop te zijn in Estland, dus daar kan ik dan alvast wat dingen inslaan voor hier in Helsinki.

Momenteel is het hier niet zo koud, ongeveer -3 graden, dus dat is goed te doen. Er ligt nog steeds heel veel sneeuw en dat zal aankomende dagen waarschijnlijk alleen maar meer worden. Het ziet er wel mooi uit, maar het uizicht begint een beetje saai te worden.

Ik heb niet veel te melden voor nu. Moet morgen weer naar school, maar ben vrijdag lekker vrij want de les valt uit. Dus dan kan ik lekker uitslapen. Heb al veel plannen voor het weekend, dus dat wordt een drukte van jewelste. Genoeg te doen!