Party time! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu Party time! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu

Party time!

Door: luciainfinland

Blijf op de hoogte en volg Lucia

21 Januari 2012 | Finland, Helsinki

Moi!

Dat is mijn eerste woordje fins en het betekend hoi of hallo. Ja ik ken natuurlijk al meer woorden, maar deze is het meest makkelijk om te onthouden. Heb nu al 2 lessen fins achter de rug en ik vind het geweldig!

Het is nu eindelijk weekend, eigenlijk was het donderdagmiddag al weekend voor me. En het wordt een druk weekend.
Donderdag moest ik eerst naar school, 'sochtends alleen maar. 's Avonds ging ik eten bij een paar vrienden,tenminste dat dacht ik. Ik kwam hun appartement instappen en het was bom en bomvol met allemaal mensen! Het paste maar net aan de keukentafel, maar het was zo verschrikkelijk gezellig! En we hebben heerlijk gegeten, ondanks dat Mary niet zo goed kan koken had ze toch iets gemaakt waarvan ik nog wel een bordje wilde hebben.

Gisteren ben ik de hele middag wezen winkelen op zoek naar een paar goede laarzen voor de kou en sneeuw hier. Het is momenteel echt verschrikkelijk met de sneeuw. Het is sneeuwt nu al 3 dagen onafgebroken! Het zijn niet van die dikke vlokken, maar dat is des te erger, want je krijgt die fijne sneeuw in je ogen en het waait ook nogal wat dus krijg je van die sneeuwduinen overal. Voor de deur en ook de trappen naar het studentenhuis is helemaal dicht gesneeuwd. Dus geen trap meer over, maar eerder een glijbaan. Toch blijf ik het wonderbaarlijk vinden dat ze alle wegen waar het verkeer langs gaat zo ontzettend schoon houden. De hele dag door zie ik van die sneeuwschuivers in de weer om alles maar netjes aan de kant te krijgen.
Maar dat is niet alles, het openbaar vervoer functioneerd prima met deze sneeuw. De treinen rijden nog gewoon, en ook gewoon op tijd. Dus dat houden ze allemaal goed bij.

Maar gisteren heb ik dus de halve dag gewinkeld in het centrum van Helsinki en heb een paar mooie laarzen gevonden. Er is momenteel overal korting in elke winkel van 30 tot 70%! Dus daar moest ik zeker bij zijn. Nog even een paar boodschapjes gedaan voor diezelfde avond, want er zou een superfeest worden gehouden in ons blok. Elk studenthuis is een blok. Dus zeg maar in ons studentenhuis was een feest. Eén van mijn vrienden gaf dit feest en het was een gekkenhuis! We moesten zelf drinken meenemen, het idee van een American party, maar dat was niet verkeerd. Er waren superveel mensen, iets van 66 hoorde ik vandaag. Maar heel gezellig. We moesten om 12 uur wel weg, want er loopt in elk studentenhuis een beveilingsmannetje in het weekend. Als je dan niet stil bent rond 12 of 1 uur krijg je een boete van €300! Dat is dan voor degene die het feest geeft, of in ieder geval voor degene wie zijn of haar appartement het is. Dus een duur grapje. We zijn daarom maar met z'n allen naar Helsinki centrum gegaan en daar naar een club geweest. Zag er chic uit, maar goede muziek. Wel heel duur, dus ik weet niet of ik zo 1,2, 3 weer heen ga. Je betaald voor een drankje al gauw €5 in die tent, als het niet meer is.
Maar had het goed naar m'n zin en was daarom ook weer erg laat thuis.

Ik zou vanmiddag in eerste instantie ook Helsinki in gaan, maar ik moet nog veel dingen voor school, helaas. Dus dat wordt een ander keertje. Gelukkig heb ik nog 4 maand de tijd, dus dat lijkt mij geen probleem.

Vanavond gaan we met een groep naar een ice bar in Helsinki. Dat is bar compleet gemaakt van ijs. Je betaald dan € 10 intree en je krijgt een warme jas, handschoenen en 1 drankje. Dat drankje wordt dan geschonken in een glas van ijs! Dus daar moeten we zeker even een kijkje nemen. Lijkt me toch wel bijzonder om te zien.

Morgenmiddag is er een chinese markt in het centrum, dus daar moeten we natuurlijk ook even heen. Maandag is het namelijk chinees nieuwjaar en dat wordt morgen gevierd met een markt en maandag is er dan een feest.

Druk weekendje dus, maar ik vermaak me prima!
De nederlandse pindakaas valt hier trouwens goed in de smaak bij de buitenlandse studenten. Ik heb een pot pindakaas meegenomen uit Nederland, omdat ik niet zonder kan. Maar er waren een aantal en die hebben geproeft en die vonden het toch eigenlijk best wel lekker, dus dat doet me goed :)

Ik zal weer even verder werken aan mijn opdrachten, want ik heb nog genoeg te doen!

  • 23 Januari 2012 - 19:57

    Esther Staal:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, leuk om te lezen!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

My stay in Finland...

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2012

Terugreis

04 Mei 2012

Vappu!

31 Maart 2012

Stockholm, St. Patrick's Day, Intensive week

03 Maart 2012

Vakantie!!!

16 Februari 2012

Auw!
Lucia

Hallo allemaal! Ik zit momenteel in Helsinki, Finland voor mijn studie. Op deze manier wil ik jullie graag laten weten hoe het met mij gaat en wat ik allemaal meemaak. Bovendien wil ik jullie laten zien hoe Finland eruit ziet, want het is een fantastisch land!

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 13678

Voorgaande reizen:

09 Januari 2012 - 19 Mei 2012

My stay in Finland...

Landen bezocht: