Happy New Year! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: luciainfinland

Blijf op de hoogte en volg Lucia

23 Januari 2012 | Finland, Helsinki

Ten eerste happy new year. He waarom? Nou, gisteren was het chinees nieuwjaar en ik was erbij! In Helsinki centrum hadden ze een markt met allemaal standjes en een groot podium waar allemaal optredens werden gehouden. Je kon er chinees eten krijgen, er was een ijzen standbeeld van een draak (want 2012 is het jaar van de draak). En het belangrijkste, er was vuurwerk. Heel veel, mooi, knallend vuurwerk.

's Avonds had ik samen met wat vrienden een chinees diner met bepaalde gerechten die ze even met oud en nieuw. Super lekker is dat en gezond want er zaten heel veel groentes bij. Een paar chinese vrienden van mij hebben die avond gekookt. Het duurde 2 uur om alles te maken, maar dat was het wachten zeker waard! Ik kon helaas niet blijven tot het dessert, want ik zou die avond ook nog met vrienden uit in een club waar we al eerder waren geweest. Dus ik moest snel snel snel naar mijn kamer, omkleden en hup naar die club toe. We waren helaas te laat om het glas te krijgen waar je mee kunt hervullen voor 1.50, maar als je gewoon iemand vragt die je kent om zijn of haar glas te lenen om je eigen bij te vullen is het ook weer klaar :)

Vanochtend toen ik bij het trein station stond hoorde ik, wonder boven wonder, de vogeltjes fluiten. Wat ik zelf toch best uniek vind als je in een land bent waar het nog dik winter is en waar de temperatuur ver onder nul is.
Vanochtend moest ik eerst naar school wat eigenlijk een beetje tegenviel. Ik had eigenlijk een hoor college, maar mijn verwachtingen van een hoorcollege zijn da je luisterd naar iemand die iets verteld over een onderwerp dat te maken heeft met je opleiding. Nou dit was heel anders. Ons werd verteld wat voor boeken ze hebben in de module die we doen. Niet echt wat ik had verwacht. Bovendien zijn wij in Nederland mischien wat zelfstandiger op school en hier heb ik soms het idee dat ik op de basisschool zit, omdat ze me zowat alles uitleggen. Ik moet het er helaas maar mee doen, ik kan er niet veel aan veranderen en zal me moeten aanpassen aan deze manier van lesgeven.
Ik was gelukkig wel vroeg klaar. Wat betekende dat ik nog even wat huiswerk kon maken en foto's kon bekijken van de vorige dagen.

's Middags ben ik met een vriendin naar het bos geweest. Nou ja, het is maar wat je bos wilt noemen. Ik vind niet dat het de naam bos mag dragen het was zo klein. Maar we hebben even lekker kunnen wandelen, want dat is ook wel lekker de frisse buitenlucht, vooral met deze temperaturen en de dikke sneeuwhopen overal. Je krijgt je beweging hier in ieder geval wel, want al dat lopen door de sneeuw is super zwaar!
Maar misschien dat ik hier wel ga sporten. Ze hebben namelijk in een van de campussen een sportzaal met fitness ruimte, heb alleen m'n sport kleren niet mee, en hier kopen is best duur. Maar ik denk dat het wel even lekker is om gewoon zo nu en dan even te sporten. Ik heb er dan momenteel niet veel tijd voor want ik heb school, school werk en vrienden en zo maar ik denk dat als ik hier langer ben dat ik dan wel graag 1 of 2 keer in de week wil sporten.

In ieder geval, we zijn dus naar het bos geweest, waar de sneeuw zowat tot aan je middel komt. Als je niet op de paden loopt tenmisnte. Ja inhet centrum van Helsinki is het ook wel zo hoog, maar dan valt het minder op omdat daar alles aan de kant geschoven wordt om de wegen vrij te houden. Later wordt deze sneeuw weer afgevoerd door vrachtwagen naar een plek waar ik geen weet van heb.
Maar het was wel een leuk uitstapje.

Heb vanavond lekker pannenkoeken gegeten met jam. Een franse vriendin van mij wilde crepes maken, franse pannenkoekjes, maar dat lukte niet echt omdat ze een andere pan moest hebben die ze hier niet hebben in het studentenhuis. En kopen is heel duur en ook zonde, want je kan het niet mee terug nemen in je bagage. Dus hadden we pannenkoeken. Later nog even een filmpje gekeken, 13 going on 30.

Morgen heb ik een lange dag voor de boeg, van 10 uur 'sochtends tot 8 uur 's avonds. Pff, lange dag!

  • 23 Januari 2012 - 20:06

    Esther Staal:

    Ik ben wel benieuwd naar een foto waarop je kunt zien dat er zooooo'n dikke laag sneeuw ligt! :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

My stay in Finland...

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2012

Terugreis

04 Mei 2012

Vappu!

31 Maart 2012

Stockholm, St. Patrick's Day, Intensive week

03 Maart 2012

Vakantie!!!

16 Februari 2012

Auw!
Lucia

Hallo allemaal! Ik zit momenteel in Helsinki, Finland voor mijn studie. Op deze manier wil ik jullie graag laten weten hoe het met mij gaat en wat ik allemaal meemaak. Bovendien wil ik jullie laten zien hoe Finland eruit ziet, want het is een fantastisch land!

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 13678

Voorgaande reizen:

09 Januari 2012 - 19 Mei 2012

My stay in Finland...

Landen bezocht: