Rijstkoekjes - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu Rijstkoekjes - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu

Rijstkoekjes

Door: luciainfinland

Blijf op de hoogte en volg Lucia

26 Januari 2012 | Finland, Helsinki

Snel even een update voor ik morgenvroeg (om half 7 al) naar estland vertrek.

Heb een drukke schoolweek achter de rug met veel opdrachten die ik moet maken voor volgende week. Gelukkig kan ik me nu eerst verheugen op mijn reisje van 3 dagen naar estland en letland. Ik heb er zin in, maar hoorde ook dat het in Talin momenteel tussen de -15 en -19 graden is, dus nog kouder dan hier! Dat wordt dus thermo sokken en thermo legging meenemen. Heb helaas geen thermo shirt, maar wel gebreide shirts en lekkere pullovers, dus ik denk dat dat allemaal wel goed gaat komen.

We moeten morgen om half 7 al op het treinstation in Helsinki centrum zijn en dan gaan we met de boot van 8 uur, dan zijn we als het goed is om 11 uur al in Talin en kunnen we genieten van de stad. En dan de volgende dag naar Riga. Maar ik ga natuurlijk nog niet het hele programma verklappen, want dan heb ik volgende keer niks meer te melden op m'n blog. Dus het wordt vandaag een kort verslag.

Ik had dinsdag eigenlijk commercial law les van 17.00 - 20.00 uur, maar na een halfuur te hebben gewacht bleek de leraar niet eens op te komen dagen! Nu hoorde ik van iemand die al eerder van deze leraar les had gehad dat hij dit wel vaker doet. Daar ben ik niet zo blij mee, want ik denk dat commercial law best een interessant vak is en ik wil wel graag wetten studeren. Maar ja we zullen het zien, over 2 weken heb ik die les weer.

Voor de rest was het gewoon een drukke week, met veel lessen, veel huiswerk en opdrachten en geregel voor mijn tripje morgen. Heb de tas gelukkig al ingepakt, nou is dat ook niet zoveel voor 3 dagen. Het is een stuk makkelijker in ieder geval dan als je moet pakken voor een halfjaar :)

Nou zullen wel denken waarom de titel voor dit verslag rijskoekje is, en ik zal het natuurlijk vertellen. Hier in Finland hebben ze een lekkernij en dat is een soort van rijstkoekje. Het is bevroren dus je moet het in de oven doen, voor ongeveer 10 minuten. En het is een beetje zoutachtig met rijst erin. Ik vind het heerlijk en het is niet eens ongezond! Ik heb er even plaatje van bijgevoegd dan weet iedereen hoe het eruitziet. Ik wil ze heel graag mee naar huis nemen, maar ik denk dat heel moeilijk wordt als ze bevroren moeten blijven.

Ik ga snel op bed, want moet al om 5 uur m'n bedje uit. We moeten de trein van 6 uur al hebben anders komen we te laat bij het centraal station. Het is maar 10 tot 15 minuten met de trein, maar ja de volgende gaat om 6.20, dus dat is geen optie.

Ik wens iedereen een fijne nacht en sweet dreams!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

My stay in Finland...

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2012

Terugreis

04 Mei 2012

Vappu!

31 Maart 2012

Stockholm, St. Patrick's Day, Intensive week

03 Maart 2012

Vakantie!!!

16 Februari 2012

Auw!
Lucia

Hallo allemaal! Ik zit momenteel in Helsinki, Finland voor mijn studie. Op deze manier wil ik jullie graag laten weten hoe het met mij gaat en wat ik allemaal meemaak. Bovendien wil ik jullie laten zien hoe Finland eruit ziet, want het is een fantastisch land!

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 13678

Voorgaande reizen:

09 Januari 2012 - 19 Mei 2012

My stay in Finland...

Landen bezocht: