Het gaat nu snel.... (koud worden!!!) - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu Het gaat nu snel.... (koud worden!!!) - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Lucia Oene - WaarBenJij.nu

Het gaat nu snel.... (koud worden!!!)

Door: luciainfinland

Blijf op de hoogte en volg Lucia

02 Februari 2012 | Finland, Helsinki

Het is hier zoo verschrikkelijk koud! Vanochtend toen ik naar school ging rond half 10 was het - 21!!! Dat is zo koud dat je binnen 5 minuten je gezicht niet meer voelt. Dit is echt gevaarlijk koud en ik moet maar een extra sjaal kopen, anders bevries ik hier echt.
Voor het weekend hebben ze - 23 voorspeld, en zoals ik 3 weken geleden bij aankomst had gehoord dat het binnen 4 weken ver onder de -20 is komt nu wel heel erg dichtbij.

En ik hoorde dat in Nederland de winter ook gaat beginnen. Beter laat dan nooit zeg ik dan maar. Toch nog een beetje een kerstgevoel. Misschien geen sneeuw, maar ijs is ook super fijn.

Heb nu gelukkig al weekend, dus ik blijf lekker binnen bij mijn kacheltje die ik bijna op maximaal heb staan nu, omdat ik het bibber de bibber koud heb.

Had dinsdag een verjaardagsfeest van een vriendin hier in het gebouw. Het was erg gezellig en ook erg laat toen ik weer terug in m'n kamer kwam. Gisteren was er de freshman party, en dat houd in dat alle uitwisselingsstudenten hun introductie hebben als het ware. In principe begon dit feest al om 3 uur smiddags, maar dat was een kroegentocht en daar heb ik niet aan mee gedaan. Ik hoef geen drank om 3 uur smiddags, dat gaat mij een beetje te ver. Dus rond een uur of 10 'savonds zijn we naar de afterparty geweest in een gigantische club, maar wel een mooie club met goede muziek. Iedereen was al helemaal zat vanwege de kroegentocht die van 3 tot 8 was. Des te leuker voor mij, want het is zo grappig om mensen dronken te zien.

Verder heb ik niet veel beleefd deze week, omdat ik elke dag naar school moest. Dinsdag had ik mijn eerste toets, voor tour operating. Dit ging over het reserveringssysteem Amadeus waarbij je boekingen kunt maken bij vliegtuigmaatschappijen en dergelijke. Volgens mij ging de toets wel goed, we hadden maar 1 keer geoefend met het systeem, 2 weken geleden, maar het is me gelukt om een boeking te maken en een ticket te sturen dus ik neem aan dat het goed is.

Deze of volgende week krijg mijn resultaten van de vorige module van mijn school in Nederland. Tenminste, als ze een beetje opschieten want ik ben natuurlijk super nieuwsgierig of ik het gehaald heb!

Vanavond doe ik het rustig aan. Vanmiddag huiswerk maken en verslagen schrijven en dan vanavond een film kijken en vroeg op bed. Het is al 2 avonden achter elkaar laat geworden, dus ik kan wel wat slaap gebruiken. De helft van onze klas was er vanochtend niet eens tijdens Fins vanwege het feest vanavond. Het nadeel is als je 1 keer zo'n les mist, heb je een enorme achterstand want het is een moeilijke taal. Dus ik ben blij dat ik wel gegaan ben. Voelde me ook supergoed, alleen een beetje moe. Maar daarom ga ik vanavond ook vroeg op bed.
Het weekend wordt ook weer superdruk met feestjes, verjaardagen en uitstapjes dus ik moet wat rust hebben nu.

Dus vanavond vroeg op bed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

My stay in Finland...

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2012

Terugreis

04 Mei 2012

Vappu!

31 Maart 2012

Stockholm, St. Patrick's Day, Intensive week

03 Maart 2012

Vakantie!!!

16 Februari 2012

Auw!
Lucia

Hallo allemaal! Ik zit momenteel in Helsinki, Finland voor mijn studie. Op deze manier wil ik jullie graag laten weten hoe het met mij gaat en wat ik allemaal meemaak. Bovendien wil ik jullie laten zien hoe Finland eruit ziet, want het is een fantastisch land!

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 13678

Voorgaande reizen:

09 Januari 2012 - 19 Mei 2012

My stay in Finland...

Landen bezocht: